Dominika Adamová

Život vidím jako klikatou cestu s různě dlouhými odbočkami. Někdy po ní jdeme rychle, jindy pomalu. Někde se zastavíme, jinde pádíme vpřed nebo různě odbočujeme, vracíme se a třeba i točíme v kruhu. Někdy se nám jde po naší cestě lehce, jindy překonáváme menší či větší překážky, stoupáme nebo padáme a není nám v tom moc dobře. I moje cesta měla velmi krkolomné úseky, které se podařilo překonat, a na jejich konci jsem byla silnější a schopnější.

Ráda Tě v náročných etapách té Tvé cesty doprovodím. Sdílené trápení je poloviční trápení. Každý problém se dá zmenšit nebo zcela vyřešit. Společně přijdeme na to, co a jak změnit, aby ses už nemusel/a trápit.

O mně profesně

Žila, vystudovala a pracovala jsem na dvou kontinentech – v Evropě a Americe.

Dětem, dospívajícím i dospělým úspěšně pomáhám přes 25 let jako:

  • školní poradkyně
  • Zaměření na pomoc se studiem i životem ve škole – jak se učit, vztahy, problémy, konflikty
  • terapeutka a koučka
  • Posílení psychické odolnosti a duševní rovnováhy, zvýšení sebelásky, sebehodnoty a sebevědomí; pomoc k rozhodnutí kam dál na vaší životní cestě
  • mediátorka a facilitátorka
  • Smírné vyřešení konfliktů - vedu se zúčastněnými mediace nebo facilitované diskuze. Specializuji se na školní a na rodinnou mediaci a facilitaci.
  • lektorka a mentorka učitelů/ek a ředitelů/ek škol, učitelka angličtiny
  • Zavedení systematické podpory nadaných a talentovaných žáků/yň, efektivní práce a komunikace se třídou, školní mediace a facilitace, minimalizace šikany-program Šikaně odolná škola, metodika angličtiny, zavedení rozšířených služeb školního poradenského pracoviště aj.

Vzdělání a kvalifikace

  • Magisterský titul z Ohio University v USA
    1. školní poradenství  kombinace výchovného poradenství, speciální pedagogiky, školní prevence
    2. terapeutické poradenství  mj. výcvik v Rogersovské nedirektivní psychoterapii, doprovázení individuální i skupinové, facilitované diskuze, krizová intervence
  • Magisterský titul a bakalářský titul z Univerzity Karlovy
    1. angličtina/výuka angličtiny  státní zkouška mj. z psychologie, pedagogiky a didaktiky

Certifikované a akreditované kurzy k prohlubování odborné kvalifikace

  • MIU/FIE - Metoda instrumentálního uvědomování / Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování – psychology propracovaný systém pro rozvoj dovednosti myslet a učit se
  • Mediační a facilitační techniky a dovednosti
  • ROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempa
  • PAMIS – intervenční program kognitivní stimulace paměti a pozornosti
  • Koučink (metoda Results & Emotions, transformativní koučink)
  • Sebepoškozování u dětí a mladistvých
  • Podpora dětí s náročným chováním ve škole
  • Psychosomatická problematika dětí a mládeže
  • Práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky
  • Rodina během a po rozpadu
  • Poruchy příjmu potravy a sebepoškozování
  • Nové návykové látky u dospívajících – trendy, prevence
  • Psychiatrické minimum pro pedagogické pracovníky aneb cesta k duševní rovnováze
  • Reiki (Usui Shiki Ryoho, 1.stupeň)
  • Social Work Continuing Education (The Office of the Ohio Attorney General)
  • Diversity Education (Ohio University)
  • Practical Strategies to Reduce Bullying (The Ohio Resource Network)
  • Diversity, Equity and Inclusion in Uncertain Times (Ohio State University)
  • Member of Ohio Counseling Association

Nejen prací živ je člověk

Mám ráda přírodu, zvířata a setkávání s nejrůznějšími lidmi. Miluji procházky a focení všeho možného, co mě zaujme. Ráda si zatancuji nebo zazpívám. Hodně volného času také trávím se svou rodinou, s neteří a malým synovcem, a našimi psy a kočičkou